למה הקמת חנות וירטואלית תתרום לעסק שלכם?

אם יש לכם חנות פיזית, האם כדאי לכם לפתוח גם חנות "וירטואלית” ברשת האינטרנט? התשובה היא, שייתכן מאוד שכן. אלה כמה דברים מעניינים שכדאי לדעת, בהקשר לשאלה זו:

הכירו את החנות המודרנית באינטרנט

מהפכת המחשוב הובילה לשורת חידושי משנה נוספים. רשת האינטרנט, בכלל הזניקה עולם זה קדימה. עבור עסקים, שני אלה פתחו ופותחים אינספור הזדמנויות חדשות. כאלה הן החנויות הווירטואליות באינטרנט. למעשה, בשלב זה, חנויות באינטרנט אינן דבר חדש. עם זאת, יש רבים בעולם העסקים אשר עוד לא התנסו בהן. בעלי חנויות "רגילות", עשויים להיות רגילים מאוד לאופן פעילותם הנוכחי ולא להבין האם וכיצד, חנות באינטרנט יכולה לסייע להם. ייתכן שהיא יכולה וייתכן שלא. הסתייעות בשרות עזר מקצועי של בניית חנויות וירטואליות, תאפשר לכם גם לקבל ייעוץ ראשוני, אשר יסייע להבין ולהחליט. ככלל, מדובר בתחום בשל למדי ולכן גם קל יחסית להקים חנות כזו, שתראה ותתפקד באופן מקצועי ומרשים מאוד. חנויות אלה מציגות את המוצרים השונים שאתם מציעים, מספקות אפשרויות לחיפוש ואיתור מוצרים קל, מנגנון "עגלת קניות" וירטואלי לבחירת מוצרים ומנגנון תשלום מאובטח בכרטיס אשראי או פייפאל.

למה זה כדאי ללקוח?

אם חנויות כאלה לא שימושיות עבור לקוחותיכם, כל התחכום והמודרניזציה לא ישנו זאת. אלה עשויים להיות למשל לקוחות שזה פחות מתאים להם, כגון פנסיונרים. אולי מדובר בתחום עסקי שבו רכישה באינטרנט מתאימה פחות. למשל מכירת נדל"ן. להציג את הנכס זה דבר אחד, אבל למכור אותו דרך האינטרנט, פחות מקובל. עם זאת, עבור רוב המוצרים, חנות באינטרנט בהחלט עשויה להתאים ואכן, אנו רואים שגובר השימוש במכירות באינטרנט באתר מותאם. זאת, מאחר שהדבר פשוט נוח ללקוחות ומסיבות רבות: הגעה מהירה לחנות (מהמחשב או מסמארטפון), התמצאות קלה בה, הזמנה פשוטה ונוחה, משלוח עד הבית ועוד.

 

 

למה כדאי לכם לפתוח חנות כזו?

עבורכם, התועלת בפתיחת החנות עשויה להיות רבה, כולל

  • הגעה ללקוחות רבים יותר – בכל העולם או הארץ. האתר גם יהיה פתוח ללא הפסקה (אלא אם אתם או הקהל שלכם שומר שבת).
  • מהיר יחסית להקמה – חנויות כאלה הן במידה רבה סטנדרטיות למדי, כך שמדובר על הקמת מנגנונים שגרתיים עבור המפתחים.
  • שליטה יסודית וקלה על הכול – ניהול המוצרים, המכירות דרך האתר ועוד. חשוב להזכיר גם את קלות ביצוע השינויים באתר.
  • מידע רב ורב ערך – אותו ניתן לאסוף ולנתח, לשם שיפור מתמיד.
  • אוטומציה – שחוסכת במשאבים (כוח אדם, זמן וכסף) עבורכם.

לכך עשויות להתווסף עוד תועלות משנה רבות, כגון צמצום קבלת קהל בחנות הפיזית.

במה זה כרוך?

אתר מכירות איננו דבר פשוט. הקמתו כרוכה בלא מעט שלבים והיבטים חשובים. עם זאת, סביר שאינכם עוסקים בתחום ולא תעשו זאת לבד. אם תפנו לאנשי מקצוע, הם יטפלו עבורכם בכל ההיבטים האלה, כולל

  • הגדרת דרישות – מתחילים הקמת אתר, בשיחות תיאום עם העסק ובהגדרת דרישות ברורה.
  • אפיון – בעקבות זאת, יבוצע אפיון יסודי של האתר, עד הגעה לתוכנית שמתאימה לעסק ומעשית לביצוע.
  • עיצוב – כולל עיצוב ממשק משתמש (UI או User Interface, הוא מונח שמתייחס לנוחות וקלות השימוש באתר ולא רק). זהו נושא חשוב, שהשקעה בו תשפר את חוויית המשתמש (UX – User Experience) ובעקבות זאת את הצלחת האתר.
  • שיווק – התייחסות כבר בתכנון האתר, להיבטי קידום במנועי חיפוש (SEO).
  • פיתוח ובדיקות – פיתוח האתר עצמו ובדיקות יסודיות, בכדי לוודא שהוא פועל כהלכה בכל מובן.
  • העלאת מוצרים – לקראת הפעלה ממש.
  • הרצה ושיפורים – תהליך מתמשך של ניתוח הפעילות הראשונית ושיפור המצב.

לסיכום

הקמת חנות וירטואלית עשויה בהחלט לתרום לעסק שלכם. לכן, מומלץ מאוד לבדוק אפשרות זו.

נגישות