אחד הדברים החשובים ביותר בקידום האתר, הוא ביצוע מחקר מילות מפתח, ולמעשה, זה בין השלבים הראשונים בתהליך. מחקר המילים הוא הבסיס לפעילות הקידום, ולכן חשוב לבצע אותו באופן מושכל, ומבלי להקל ראש בכך. מדוע? כי מחקר מילים טוב ואיכותי, יסייע לכם להבין מהם הביטויים הרלוונטיים ביותר בעבורכם, ויאפשר לכם לבנות אסטרטגיית קידום לטווח הארוך – מה שעשוי להוביל להגדלת התנועה באתר, ומכאן כמובן גם להגדלת המכירות. סקרנים? הכנו לכם מדריך מקוצר בנושא. בואו נתחיל.
מחקר מילים – מה זה בכלל?
מחקר מילים הוא מחקר שיש לבצע בתהליך הראשוני של קידום האתר (הרבה לפני שמתחילים לקדם), זאת לצד מחקר מחקרים וביצוע אופטימיזציה ראשונית. מחקר המילים רלוונטי לא רק לקידום האורגני, אלא גם לקידום הממומן, והוא חלק בלתי נפרד מבניית אסטרטגיית קידום נכונה וממוקדת. למעשה, מחקר המילים מסייע לכם להבין מהם הביטויים הרלוונטיים ביותר לקידום האתר, ובלעדיו – לא תוכלו לבצע את הקידום באופן מקצועי ונכון.
חשוב לציין שהמחקר חייב להתבצע באופן ממוקד, ועליו להיות רחב מספיק על מנת לכלול את כל הביטויים הרלוונטיים (כולל ביטויי זנב ארוך), וכל מה שקהל היעד שלכם מחפש בגוגל (כדי שתוכלו לתת לו מענה באתר שלכם כמובן). כמו כן, לכל עסק ולכל אתר, יתאים מחקר מילים שונה (גם אם הם עוסקים באותו התחום), זאת בשל העובדה, שכל אחד פונה לקהלים אחרים או מוכר שירותים ומוצרים שונים.
איך נראה מחקר מילות מפתח? שאלה מצוינת! מדובר בקובץ אקסל שמסודר באופן מופתי, כך שניתן להבחין בכל הביטויים ובחלוקה לפי נושאים או תתי תחומים. לצד כל ביטוי רלוונטי, תופיע כמות נפחי החיפוש שלו, שזה נתון שחשוב לקחת בחשבון בתהליך הקידום ובניית האסטרטגיה.
איך מבצעים מחקר מילים?
יש כמה וכמה כלים שיוכלו לסייע לכם לבנות מחקר מילים, כשחלקם חינמיים וחלקם בתשלום. מתכנן מילות המפתח של גוגל יכול להיות התחלה טובה, משום שזה כלי חינמי וידידותי. כמו כן, תוכלו לבצע מחקר מילים גם באמצעות SEARCH CONSOLE (כל עוד האתר שלכם מחובר למערכת כמובן). המערכת תאפשר לכם להבין מאילו ביטויים הגיעו אל האתר שלכם, מה שיעזור לכם לבנות אסטרטגיה מושכלת. עם זאת, כלי נוסף שכדאי להכיר, בייחוד כי הוא מאוד מקצועי, הוא KEYWORDTOOL.IO שזהו למעשה כלי בתשלום.
כדי להכין מחקר מילים טוב, חשוב להרחיב את החיפוש ולהיות יצירתיים. למשל, חפשו את הביטוי גם ביחיד וגם ברבים, או נסו לחפש מילים מקבילות או ביטויים שדומים זה לזה. כמו כן, נסו לחפש ביטויים עקיפים או בנושאים שמשיקים לנושאים שבהם עוסק האתר – זה עשוי להפתיע אתכם.
דרך מעולה להרחיב את מחקר המילים, היא פשוט לשאול את גוגל. ההשלמה האוטומטית של מנוע החיפוש, יכולה לגלות לכם לא מעט חיפושים מעניינים ששווה לבדוק. נכון, לא תקבלו את כמות נפחי החיפוש של הביטוי (אלא אם תזינו אותו לתוך אחת המערכות לחיפוש מילות מפתח), אבל זה בהחלט יכול להועיל לתהליך.
שנסכם?
מחקר מילות מפתח הוא בין הכלים החשובים והבסיסיים ביותר במלאכת קידום האתר. יש כמה דרכים לבצע את המחקר, בין אם באמצעות כלים חינמיים ובין אם באמצעות כלים בתשלום. תמיד טוב וכדאי לפנות למקדם אתרים מקצועי, על מנת לקבל את מחקר המילים הנכון ביותר בעבורכם, ומעבר לזה – הוא גם יוכל לסייע לכם לבנות אסטרטגיית קידום מושכלת וממוקדת מטרה.