כדאי להכיר: 8 רשתות חברתיות לקידום ושיווק דיגיטלי

עולם השיווק הדיגיטלי מתפתח משנה לשנה, וכיום יש מגוון רחב של רשתות חברתיות מצוינות לקידום ושיווק עסקים. מה ההבדלים בין הרשתות הללו? ואיך יודעים אילו פלטפורמות מתאימות לעסק? ובכן, ננסה לענות על השאלות הללו במדריך המקוצר שהכנו, ולצד זה, להכיר לכם 8 רשתות חברתיות מעולות לקידום ושיווק דיגיטלי. נתחיל?

פייסבוק

הפלטפורמה הקלאסית ביותר לקידום עסקים היא לא אחרת מאשר פייסבוק. זו אחת הרשתות הבסיסיות ביותר מצד אחד, אך מצד שני טומנת בחובה לא מעט אפשרויות נהדרות לקידום ושיווק, גם ברמה האורגנית. החל מהקמת עמוד עסקי, ועד לשיווק בקבוצות וקהילות. אגב, הפלטפורמה מאפשרת גם קידום ממומן ויצירת קמפיינים.

אינסטגרם

אינסטגרם הפכה גם היא לאחת הרשתות החברתיות הבסיסיות ביותר לקידום ושיווק עסקים, והיא פלטפורמה נהדרת שמאפשרת מגוון רחב של פיצ'רים ייחודיים (כמו סטוריז, רילס וכו'). היא אמנם רשת חברתיות שמתבססת על תוכן ויזואלי, אבל בהחלט מאפשרת לספק לעוקבים תכנים מקצועיים ובעלי ערך. הייחודיות שלה היא האפשרות להשתמש בהאשתגים, ליצור שיתופי פעולה ולהגיע לקהל עוקבים רחב ומגוון.

יוטיוב

רשת חברתיות שעוסקת בתכני וידאו, אמנם לא נשמעת כמו כלי שיווקי, אבל האמת שמדובר באחד מאפיקי השיווק האידיאליים ביותר, משום שסרטוני יוטיוב, עולים גם במסגרת חיפוש בגוגל – מה שעשוי להגדיל חשיפה באופן ניכר. יוטיוב מאפשרת כמה אפשרויות של קידום ושיווק, ואם זה מעניין אתכם, בהחלט כדאי לקרוא תכנים מקצועיים בנושא ולהרחיב את הידע.

ליקדאין

לינקדאין היא רשת חברתית שלא מתאימה לכל סוגי העסקים, משום שהיא נתפסת כמקצועית במיוחד. היא מתאימה לחברות סטארט-אפ, לבעלי מקצוע מעולם ההייטק ולעסקים שעוסקים בעולמות הטכנולוגיים הללו. השיווק בפלטפורמה הזו חייב להתבצע באופן מושכל ונכון, והוא מאוד שונה מהשיווק ברשתות החברתיות האחרות.

כדאי להכיר: 8 רשתות חברתיות לקידום ושיווק דיגיטלי

פינטרסט

פינטרסט היא כבר מזמן לא אפליקציה רק להשראה, והיא כלי מעולה לקידום ושיווק עסקים, ובעיקר עסקים מעולמות הלייף סטייל. כיום ניתן לבצע בה שיווק אורגני בלבד, ואולי בהמשך תהיה אפשרות גם לשיווק ממומן (בשלב זה, אין אופציה כזו בארץ).

טיקטוק

טיקטוק היא רשת חברתית שבתחילת דרכה פנתה בעיקר לבני נוער, היא כיום אחת הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר בישראל. באמצעות סרטוני וידאו קצרים וחשיפה גדולה יחסית, תוכלו לקדם ולשווק את העסק שלכם באופן יצירתי ומיוחד. כיום, הקהל בטיקטוק מאוד מגוון, והיא בהחלט רשת חברתית שכדאי לקחת בחשבון בתהליך השיווק של העסק.

סנאפצ'ט

סנאפצ'ט היא רשת חברתית שטוב להכיר, אם כי אינה מתאימה לכל סוגי העסקים. היא מאוד פופולארית בקרב בני נוער, אך תוכלו למצוא בה גם לא מעט צעירים (ואם הם קהל היעד שלכם – אל תפסלו את הפלטפורמה הזו).

טוויטר

גם אם נדמה לכם שטוויטר היא לא רשת חברתית שמתאימה לשיווק, משום שהיא בעיקר טקסטואלית – חשבו שוב. נכון, קהל היעד בטוויטר הוא מאוד מוגדר, אבל בהחלט מדובר בפלטפורמה שיכולה לסייע לעסקים רבים לקדם את העסק שלהם ברשת וליצור נוכחות דיגיטלית איכותית.

איזו רשת חברתית מתאימה לעסק שלי?

אז זהו, שיכול מאוד להיות שרוב הרשתות החברתיות שצוינו מעלה יתאימו לעסק שלכם, אבל כדי שתוכלו לדעת זאת בוודאות, עליכם להגדיר את קהל היעד שלכם, ולהבין באילו רשתות חברתיות הוא נמצא, ואילו סוגי תכנים הוא צורך. המידע הזה יסייע לכם לא רק להבין מהן הפלטפורמות האידיאליות עבור העסק שלכם, אלא גם יאפשר לכם לבנות אסטרטגיית תוכן ואסטרטגיית שיווק ממוקדת מטרה.

בהצלחה.

נגישות