לא נכנעים לאי נעימות: איך מבקשים העלאה בעבודה?

בעידן הדיגיטלי העבודה בתחום השיווק השתנתה באופן דרמטי, כאשר עבודה מרחוק הפכה לנורמה עבור רבים. בעוד שהחופש והגמישות של עבודה מהבית הם הטבות שאין להכחיש, זה גם אומר שהיבטים מסוימים של חיי המשרד המסורתיים, כגון בקשת העלאה, עשויים לדרוש גישה שונה. אם אתם אנשי שיווק שעובדים מרחוק ואתם מאמינים שהגיע הזמן להעלאה בשכר, הינה כמה אסטרטגיות שיעזרו לכם בתהליך.

הבינו את הערך שלכם

לפני שמתחילים שיחה על העלאת שכר, חשוב להעריך ביסודיות מהו הערך שלכם לארגון. זה כרוך בהבנה מקיפה של התרומות שלכם, ההישגים, והכישורים הייחודיים שאתם מביאים לצוות. שקלו את השלבים הבאים:

  • תעדו את ההישגים שלכם: שמרו תיעוד עדכני של ההישגים שלכם, במיוחד אלה שתרמו ישירות למטרות החברה. זה יכול לכלול קמפיינים שיווקיים מוצלחים, מדדי מעורבות מוגברים או אסטרטגיות חדשניות שהובילו לתוצאות מוחשיות.
  • אמת מידה של השכר שלכם: בדקו את תעריפי השוק הנוכחיים עבור התפקיד שלכם בתעשייה ובאזור. אתרי תעסוקה שונים יכולים לספק תובנות לגבי מה אנשי מקצוע עם הניסיון שלכם באזור שלכם מרוויחים.
  • הדגישו את הכישורים הייחודיים שלכם: זהו כישורים או הסמכות מיוחדים שמבדילים אתכם מעמיתיכם. זה יכול להיות מומחיות בכלי שיווק דיגיטלי ספציפי, מיומנות אנליטית או כישרון יצירתי שהיה חיוני לתפקיד שלכם.

הכינו את הבקשה שלכם

לאחר שביססתם מהו הערך שלכם, השלב הבא הוא להכין את הבקשה שלכם. האפשרות לעבודה מהבית תאפשר לכם לעבוד על הבקשה ברוגע וללא הפרעות.

  • העלו טיעונים מוצדקים: תארו את ההישגים שלכם, איך הם הועילו לחברה ואיך תחומי האחריות שלכם התפתחו מאז סקירת השכר האחרונה שלכם. כללו את סקר השוק שעשיתם כדי להצדיק את העלאת השכר המוצעת שלכם.
  • שקלו תזמון: תזמון יכול להשפיע באופן משמעותי על התוצאה של הבקשה שלכם. כוונו לרגע שבו החברה אינה מתמודדת עם לחץ פיננסי. זה יכול להיות אחרי רבעון מוצלח או כשהתרומה שלכם רק הובילה לניצחון גדול של החברה.
  • קבעו את בקשתכם: היו ספציפיים לגבי ההעלאה שאתם מבקשים. זה עוזר לחשוב על טווח, כאשר הקצה התחתון הוא העלייה המינימלית המקובלת בתפקיד. זה מראה שאתם פתוחים למשא ומתן תוך הצהרה ברורה על ציפיות השכר שלכם.

 

אסטרטגיות תקשורת

תקשורת יעילה של הבקשה שלכם היא המפתח, במיוחד בסביבה מרוחקת שבה אין לכם את היתרון של אינטראקציות פנים אל פנים. כך ניתן לגשת לזה:

  • קבעו פגישה רשמית: בקשו זמן ספציפי לשיחת וידאו כדי לדון בביצועים ובשכר שלכם. הימנעו מלהעלות זאת כדרך אגב בפגישת עבודה רגילה.
  • היו מקצועיים ותמציתיים: במהלך הפגישה, הציגו את המקרה שלכם ברוגע ובביטחון. היצמדו לעובדות והימנעו משפה רגשית. היו מוכנים לענות על שאלות לגבי ההישגים שלכם והרציונל מאחורי ההעלאה המבוקשת.
  • הקשיבו ונהלו משא ומתן: היו פתוחים למשוב ומוכנים לנהל משא ומתן. המעסיק שלכם עשוי להציע הצעה נגדית, שיכולה לכלול הטבות לא כספיות כמו ימי חופשה נוספים או הזדמנויות לפיתוח מקצועי אם החברה לא יכולה לעמוד בבקשת השכר שלכם כרגע.

הגיבו לתוצאה בכבוד

ללא קשר לתוצאה, חשוב להגיב באופן מקצועי:

  • אם בקשתכם תאושר: הביעו את הכרת התודה שלכם ואשרו מחדש את מחויבותכם לתרום להצלחת החברה. במידת הצורך בקשו אישור בכתב על המשכורת החדשה שלכם ועל כל שינוי בהטבות או בתחומי האחריות שלכם.
  • אם בקשתכם תידחה: בקשו משוב על האופן שבו תוכלו להשתפר ובאילו יעדים עליכם לעמוד לצורך סקירת שכר עתידית. בררו לגבי האפשרות לחזור על בקשתכם לאחר תקופה מסוימת.
  • שקלו את האפשרויות שלכם: אם בקשתכם נדחית ללא נתיב ברור להעלאות שכר עתידיות, ייתכן שהגיע הזמן להעריך מחדש את מעמדכם בחברה ולשקול הזדמנויות אחרות.

לסיכום

בקשת העלאה כעובדים מרחוק בתחום השיווק דורשת שילוב של הערכה עצמית, הכנה טובה ותקשורת יעילה. על ידי הבנת הערך שלכם, הכנת המקרה שלכם, שימוש באסטרטגיית תקשורת ותגובה מכובדת לתוצאה, אתם יכולים לעבור את התהליך הזה בהצלחה. זכרו, המפתח למשא ומתן מוצלח על שכר הוא בהירות, ראיות וכבוד הדדי.

נגישות